sunnuntai 26. huhtikuuta 2009

26.4.2009 Kannen vahaus

Puoliltapäivin auringon paistaessa ja tuulen ollessa lännestä aloimme vahaamaan kantta. Muitakin veneita alkoi pikku hiljaa ilmestyä poijuihin. Muun muassa X-99 Merenhuiske näytti löytäneen tiensä vesille.

Kannen vahaus tehtiin käyttämälla Auto Glymin punaista. Vahaus kesti kaiken kaikkiaan pitkälle toista tuntia, mutta tulos oli vähintäänkin tyydyttävä talven aikana ilmestyneen likakerroksen hävittyä veneen kannelta sitä komistamasta. Vesirajaan näytti kertyneen idän puolelle jo nyt aavistus likaa, joten sitä joutunee pesemään ahkerasti säilyttääksemme kiillon kyljissä. Vahauksen aikana myös akku oli latautumassa - sähkötöiden viimeistely olisi jokseenkin jankohtaista; olimme jo suunnittelemassa maasähkölle läpivientiä keulakannen läpi kun yhdellä miehistön jäsenistä syntyi idea siitä, että läpiviennin voisi rakentaa keulakaiteessa olevan kulkuvalon sähköpiuhan jo olemassa olevaa läpivientiä hyväksikäyttäen. Seuraava tehtävä onkin selvittää, onnistuuko jo olemassa olevan reiän levennys ja sen hyväksikäyttö maasahkön piuhaa ajatellen. Kiinteä piuha, johon voi liittää sähkötolpalle menevän jatkojohdon helpottaisi huomattavasti sähköjen käyttöä.

Laiturin vesipiste ei ole vielä toiminnassa.

Ei kommentteja:

Merituulian reitit


Näytä Purjevene Rock 20 Merituulia suuremmalla kartalla